واردات خودروی سواری گذر موقت

واردات خودروی سواری گذر موقت

قبل از اینکه بخواهیم درباره جزئیات فروش خودروهای سواری گذر موقت صحبت کنیم بیایم با هم یه مقایسه ای بین خودروهای گذر موقت وارداتی شرکت NTEK  و همین خودروها با پلاک ملی در کشور ایران داشته باشیم 

قیمت خودرو 

NTEK 33%
وارداتی پلاک ملی 100%

تنوع خودرو 

NTEK 100%
وارداتی پلاک ملی 50%

محدودیت واردات 

NTEK 25%
وارداتی پلاک ملی 70%

زمان تحویل خودرو

NTEK 30%
وارداتی پلاک ملی 90%

تضمین تامین قطعات 

NTEK 100%
وارداتی پلاک ملی 45%

تنوع آپشن

NTEK 100%
وارداتی پلاک ملی 60%

برای اولین بار واردات خودروی سواری گذر موقت لوکس سواری و شاسی بصورت مستقیم و با نازلترین قیمت بصورت کاملا رسمی 

جهت خرید خودروهای لوکس خارجی با ما در ارتباط باشید .

توضیحات جامع در مورد واردات خودروی سواری گذر موقت:

آیا می دانید در حالت عادی داستان استفاده از خودروهای گذر موقت در ایران چگونه است ؟

به خودروهای پلاک گذر موقت دقت کرده‌اید؟ اولین نکته‌ای که از این خودروهای با مهلت مدت تردد محدود به چشم می‌خورد، عبارت گذر موقت روی پلاک آن‌ها درج شده .

به تمام خودروهایی که به‌صورت موقت و تحت شرایط و قوانین خاص گمرکی امکان حضور در ایران را دارند، خودرو با پلاک گذر موقت ایرانی گفته می‌شود.

از سال 1397 که واردات خودرو در داخل ایران ممنوع شد، تمایلات برای وارد کردن خودروی گذر موقت و استفاده از آن به‌صورت محدود توسط اشخاص داخل کشور بالا گرفت که بعضی اوقات با خرید و فروش خودروهای گذر موقت و اجاره غیرقانونی آنها همراه می‌شد.

مسئله‌ای که بستری برای ایجاد قوانین جدید و سخت بودن ورود خودروی گذر موقت به داخل ایران ایجاد کرد. از طرفی تمام افراد از خارج از کشور می‌توانند خودروی خود را با زدن پلاک گذر موقت به داخل کشور بیاورند.

انواع پلاک گذر موقت

انواع پلاک گذر موقت را بر اساس اینکه خودرو از کدام کشور وارد ایران می شود ، به سه دسته اصلی تقیسم می شود :

  • گرول اول، آن دسته خودروهای خارجی هستند که از کشورهایی به‌جز امارات متحده عربی و افغانستان وارد خاک ایران شده‌اند. این گروه از خودروهای پلاک گذر موقت امکان تردد ۳ ماهه در ایران را دارند و پس از این زمان می‌توان آن‌ها را تمدید کنند .
  • گروه دوم، خودروهایی هستند که از مبدا امارات متحده عربی وارد کشور می شوند . این خودروها یک ماه حق تردد در داخل کشور ایران را دارند. پس از این بازه زمانی، امکان تمدید دوره تردد قانونی در ایران وجود ندارد.
  • دسته سوم، خودروهایی است که از مبدا افغانستان یا کشورهای حاشیه خلیج فارس (به‌جز امارات) است. این گروه از خودروهای پلاک گذر موقت تنها دو ماه حق تردد در داخل ایران را خواهند داشت .
  • دسته چهارم : خودروهایی هستند که شرکت ntek  از مرز گرجستان به داخل خاک ایران وارد میکند و هیچ محدودیت ترددی در ایران ندارد و تمام روز های سال را میتوانید در کشور عزیزمان ایران تردد داشته باشید .
نتیجه گیری :
طبق دسته بندی خودروهای پلاک گذر موقت بدیهی است که از هر نظر واردات خودروی سواری گذر موقت شرکت ntek  هیچ گونه محدودیت زمانی برای تردد در ایران را ندارد و از نظر قیمتی بسیار عالی و به صرفه می باشد و دردسرهای تمدید ماهانه را ندارد .